Gezonde voeding

Boost je liefdesleven met deze libidoverhogende voeding!


Marina Cluysen
@avogel_be

Libidoverhogende voeding

1. Pompoenzaden

Pompoenzaden zijn een goede bron van arginine. Het is een aminozuur dat ook van nature voorkomt in je lichaam. Arginine speelt een cruciale rol in diverse lichaamsprocessen gaande van de celverdeling en wondgenezing, tot het vrijgeven van hormonen. Het maakt de bloedvaten bovendien wijder waardoor bloed makkelijker door je aders stroomt. Daardoor kan er ook meer bloed naar de geslachtshormonen stromen en krijgen mannen makkelijker erecties. Bij vrouwen doet het de schaamlippen opzwellen waardoor ze sneller opgewonden raken.

2. Look

Toegegeven, een lookgeur bij je partner is niet meteen de beste lustopwekker. Maar degene die het eet, ondervindt wél de effecten. Knoflook is namelijk een echt afrodisiacum dankzij de stof allicine. Dit houdt de vaatwanden soepel en gaat aderverkalking tegen. Het verbetert bovendien de bloedcirculatie waardoor ook de bloedtoevoer naar het kruis vlotter verloopt.

“Ober, twee maal scampi in lookboter alsjeblieft!”

libidoverhogende voeding - knoflook

3. Curry

In een klassieke groene Thaise curry zit onder andere kardemom. Niet alleen lekker, maar ook lustopwekkend. Het geeft je immers energie en verslaat de vermoeidheid, waardoor je straks in de slaapkamer niet meteen in slaap valt :-).

Heb je trouwens vaak last van vermoeidheid? Bekijk dan deze 10 verrassende oorzaken van jouw vermoeidheid!

4. Oesters

Het ziet er niet zo appetijtelijk uit, maar het hoort écht wel thuis in dit rijtje met libidoverhogende voeding. Oesters worden al jarenlang geprezen om hun lustopwekkende eigenschappen. En terecht: uit recent onderzoek blijkt dat ze veel aminozuren bevatten die voor de productie van sekshormonen zorgen.

5. Chocolade

Zelf ook al eens een intens gevoel van geluk ervaren na het eten van een heerlijk stukje chocolade? Kan goed zijn! Chocolade bevat namelijk fenethylamine, een stof die een positief effect heeft op je gemoedstoestand. Je wordt er instant goed gezind van. Dezelfde stof komt ook vrij in je hersenen als je verliefd bent.

6. Kalkoen

Kalkoen is rijk aan zink. Dit stimuleert de bloedstroom wat, zoals we hierboven al lazen, goed is voor het libido. Ook andere magere vleessoorten (bv. kip) zijn rijk aan zink en doen dienst als libidoverhogende voeding.

7. Meloenen

Meloenen (en dan met name watermeloen) bevatten erg veel citrulline. Uit onderzoek blijkt dat citrulline exact dezelfde werking heeft als veelgebruikte pilletjes bij erectiestoornissen. Dit komt voornamelijk doordat het helpt om de bloedvaten te ontspannen waardoor je makkelijker een erectie krijgt.

Niet meteen een idee wat je kan klaarmaken met meloen? Deze meloensalade met feta en kervel is een aanrader!

8. Vijgen

libidoverhogende voeding - vijgen

Vijgen zijn rijk aan aminozuren die zorgen voor een verhoging van het libido. Daarnaast stimuleert het ook je seksuele uithoudingsvermogen.

9. Avocado

“Vanavond niet schat, ik ben moe.”? Zet dan snel wat avocado op het menu! Avocado’s bevatten een hoge concentratie foliumzuur en vitamine B6. Zo krijg je een ware energieboost door ervan te eten. Laat vermoeidheid de bedpret niet verstoren :-).

10. Basilicum

Vanaf nu is basilicum jouw lievelingskruid, want het bevordert de doorbloeding en vruchtbaarheid, én geeft je meer zin in seks!

11. Pinda’s

Pinda’s versterken de opwinding en zorgen ervoor dat je een orgasme intenser beleeft. Dit dankzij de stof histidine.

Laatste wijziging op deze pagina: 05-11-2019

Ontvang elke maand tips voor een gezonde lifestyle

tip

Ontvang tips en weetjes over een gezonde lifestyle

Inschrijven >>