"Ik geraak moeilijk in slaap. Wat kan ik hier aan doen? Hoe lang duurt het eer het Dormeasan tablet werkt?"

Als je maar moeilijk in slaap valt, is het belangrijk om een paar uur voor je gaat slapen, ook al bezig te zijn met je nachtrust.

Zet bijvoorbeeld 2 uur op voorhand de televisie uit en vermijd het gebruik van je smarpthone, computer of andere beeldschermen. Zij geven namelijk veel blauw licht af, die je lichaam associeert met daglicht. Daardoor ga je minder melatonine aanmaken en kan je maar moeilijk inslapen 's avonds.

Een slaaproutine kan ook helpen: door steeds dezelfde handelingen uit te voeren voor het slapengaan, kan je je lichaam voorbereiden op de nacht. Na verloop van tijd weet je lichaam vanzelf 'hoe laat het is' wanneer je je pyjama aandoet en in een boek begint te lezen, en word je meteen moe.

Zorg er ook voor dat ontspannen in bed kruipt. Haasten tot de laatste minuut voor je gaat slapen, is niet bevorderlijk voor het inslapen. Doe het laatste uur of half uur voor je gaat slapen iets wat je ontspant.

Een tabletje Dormeasan kan helpen om vlotter in te slapen en beter door te slapen. Het ondersteunt de nachtrust. Je voelt het effect ongeveer 30 minuten na inname. Neem je tabletje dus op tijd in!

Ontvang elke maand tips voor een gezonde lifestyle

tip

Ontvang tips en weetjes over een gezonde lifestyle

Inschrijven >>