A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

Rimpels in de overgang: 6 tips om je huid te verzorgen

door Marina Cluysen, op 20 november 2017, Verzorging
Rimpels in de overgang

Vrouwen hebben een streepje voor (of eigenlijk net minder ;-)) op mannen als het om rimpels gaat. Or toch tot ze in de overgang gaan. Vrouwen krijgen pas op latere leeftijd rimpels dan mannen. Wanneer de menopauze voorbij is, hebben we de mannen doorgaans echter helemaal ingehaald. Rimpels komen pas echt goed door in de overgang. Wil jij je perzikhuidje toch nog wat langer behouden? Deze 6 tips bij rimpels in de overgang houden je huid langer strak en jeugdig.

Borstweefseltherapie: de oplossing bij pijnlijke borsten

door Leen Steyaert, op 14 november 2017, Topic van de maand
Topic Leen Steyaert

Ook al eens gemerkt dat je borsten meer gespannen en/of pijnlijk aanvoelen rond je menstruatie? Of tijdens een zwangerschap… Borsten reageren op hormonale veranderingen. Ook tijdens de overgang zullen hormonale veranderingen invloed hebben op je borsten, met klachten tot gevolg. Borstweefseltherapie is gericht op het verminderen van deze klachten. Het is een nieuwe therapie die nog relatief onbekend is, maar veelbelovende resultaten boekt.

De invloed van het circadiaans ritme op je hormonen

door Leen Steyaert, op 27 oktober 2017, Topic van de maand
Circadiaans ritme

Het circadiaanse ritme is het bekendste en meest algemene interne ritme van veel levende organismen. Het is genetisch bepaald en is (net zoals je lichaamslengte, de kleur van je ogen of je karakter) verschillend van persoon tot persoon. Je circadiaans ritme heeft zelfs een invloed op je hormonen. Meer bepaald de hormoonproductie. En zo is er zelfs een link tussen het circadiaans ritme en de overgang. De uurwisseling met het winteruur heeft een grote invloed op je circadiaans ritme, waardoor je nu meer last kan krijgen van je overgangsklachten.

Sinds ik in de overgang ben, heb ik vaak last van koude rillingen. Komt dat vaker voor? Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?

door Leen Steyaert, op 17 oktober 2017, Q&A door Leen Steyaert
Q&A overgang

Tijdens de overgang is je innerlijke thermostaat ontregeld door de hormoonschommelingen. Als je  lichaamstemperatuur volkomen normaal is, denkt dit regelcentrum (dat gevestigd is in de hypothalamus) plotseling dat je het te warm hebt en gaat je lichaam willen afkoelen. Dit gebeurt door het plots verwijden van … Lees verder!

De voordelen van meditatie bij stress door de overgang

door Marina Cluysen, op 22 september 2017, Lifestyle
Voordelen van meditatie bij stress door de overgang

Stress is je ergste vijand in de overgang. Het doet bepaalde overgangsklachten (opvliegers!) namelijk toenemen en verergeren! Heb jij best wel wat last van stress en zit je in de overgang? Dan is het hoog tijd om wat meer ruimte te maken voor ontspanning. Bijvoorbeeld in de vorm van meditatie. Klinkt zweverig? Niet als je alle voordelen van meditatie bij stress door de overgang kent!

Tips bij pijnlijke gewrichten door de overgang

door Leen Steyaert, op 4 september 2017, Topic van de maand
Topic Leen Steyaert

Tijdens de overgang is je lichaam op zoek naar een nieuw evenwicht en dat is niet altijd even gemakkelijk. Een veelgehoorde klacht tijdens de overgang zijn gewrichtsklachten, pijnen en artritis (gewrichtsontsteking). Veel heeft te maken met de schommelende oestrogeenspiegels in je bloed (zoals bij alle klachten tijdens de overgang), maar ook je leeftijd speelt een rol. Rond de middelbare leeftijd treden allerlei pijntjes op die er voorheen niet waren. Heb jij last van pijnlijke gewrichten door de overgang? Bekijk dan zeker mijn tips!

10 redenen om meer water te drinken tijdens de overgang

door Marina Cluysen, op 17 augustus 2017, Verzorging
meer water drinken tijdens de overgang

Kom je wel eens vaker langs op deze blog? Dan heb je vast al gezien dat ik regelmatig het belang benadruk van voldoende water drinken. Je lichaam heeft water echt nodig om optimaal te functioneren. Het is immers de brandstof voor talloze lichaamsprocessen. Maar zeker in de overgang is water erg belangrijk. Ik geef je vandaag 10 redenen om meer water te drinken tijdens de overgang.

De 3 slechtste gewoontes voor vrouwen in de overgang

door Leen Steyaert, op 20 juli 2017, Topic van de maand
Topic Leen Steyaert

In de overgang is je lichaam als het ware in een constante staat van verandering. Dat vergt niet alleen heel wat energie, maar ook een pak aanpassingsvermogen van je lichaam. De overgang is eigenlijk een waarschuwingssignaal: je lichaam eist dat je gezonder gaat leven. Het is immers nu of nooit. Op slechte gewoontes en ongezonde voeding word je daarom nu extra hard afgerekend. Hier ontdek je wat de slechtste gewoontes voor vrouwen in de overgang zijn.

Efficiënte tips bij opvliegers in de zomer

door Marina Cluysen, op 12 juli 2017, Lifestyle
tips bij opvliegers in de zomer

Wie regelmatig last heeft van opvliegers, is deze maand (en de komende maanden) allicht minder blij. Het warme weer zorgt er immers voor dat je meer opvliegers krijgt. Gevolg? In bed drijf je haast weg en overdag lijkt het bij momenten alsof jij eigenhandig zorgt voor de huidige temperatuurstijgingen :-). Het goede nieuws? Je kan er iets aan doen. Ontdek hier onze tips bij opvliegers in de zomer!

Een evenwichtig en gezond dagmenu voor vrouwen in de overgang

door Marina Cluysen, op 3 juli 2017, Voeding
Gezond dagmenu voor vrouwen in de overgang

In de overgang kunnen je hormonen je flink parten spelen. Het is nu des te belangrijker om juist in deze periode goed voor jezelf te zorgen met lekker en gezond eten. Om je het makkelijk te maken hebben we een compleet dagmenu voor je uitgewerkt met ingrediënten die je lichaam ondersteunen bij alle ups-and-downs van de hormonen. Bekijk het gezond dagmenu voor vrouwen in de overgang!

1 2 3 8