A.Vogel Blog

Taal/Langue

Home / Klachten / Tips bij zware en vermoeide benen

7 tips bij zware en vermoeide benen

0

Zware en vermoeide benen kunnen veroorzaakt worden door problemen met de circulatie. De benen gaan dan zwaar en vermoeid aanvoelen. Deze 7 tips bij zware en vermoeide benen helpen je om snel van dat vervelende gevoel verlost te raken.

Tips bij zware en vermoeide benen: blijf in beweging!

Door te bewegen bevorder je de circulatie in de benen en voorkom je een zwaar en vermoeid gevoel in de benen.

Probeer dus dagelijks een half uurtje te wandelen of te fietsen.

Tips bij zware en vermoeide benen: vermijd langdurig rechtstaan

Door langdurig rechtstaan (of zitten in een houding met de benen gekruist!) wordt de circulatie belemmerd.

Ook te strakke kledij kan de circulatie belemmeren en zo zware en vermoeide benen uitlokken.

Tips bij zware en vermoeide benen: voorkom koude voeten

Tips bij zware en vermoeide benen: leg je benen 's nachts wat hoger

Leg bijvoorbeeld een extra kussen aan het voeteneinde van het bed om je voeten op te leggen.

Door je voeten omhoog te leggen, stimuleer je de circulatie in je benen en kan het bloed makkelijker terugstromen via de aderkleppen.

Tips bij zware en vermoeide benen: stimuleer de circulatie met wisselbaden

Wisselbaden zijn ook een zeer goede manier om je interne circulatie te stimuleren. Houd je voeten eerst drie minuten in een warm bad, vervolgens drie seconden in koud water en herhaal dit enkele malen. Je kan dit uiteraard ook onder de douche doen, door de douchekop op je benen te richten en afwisselend warm en koud water op je benen te spuiten.

Tips bij zware en vermoeide benen: loop af en toe op blote voeten

Op blote voeten in het gras of zand lopen verbetert de circulatie. Loop ook af en toe eens op de tenen.

Tips bij zware en vermoeide benen: stop met roken

Een goede tip voor de rokers onder ons. Roken is nefast voor de bloedvaten en aders. Tracht daarom te stoppen met roken.

Voedingsadvies bij zware en vermoeide benen

Eet gevarieerd met volop groenten, fruit en volkorenproducten, zodat alle essentiële voedingsstoffen in je dagelijkse voeding zitten.

Zorg voor voldoende vitamine E, vitamine C, bètacaroteen, selenium en zink.
Deze stoffen werken als antioxidant, ze beschermen tegen vrije radicalen:

  • Vitamine E vind je in plantaardige olie, noten, zaden en pinda's
  • Vitamine C zit in fruit en groenten
  • Bètacaroteen zit in wortelen, broccoli, mango en abrikoos
  • Selenium haal je uit vis, schelpdieren en ei
  • Zink zit van nature in schaal- en schelpdieren

Vermijd bewerkte en geraffineerde voeding. Wees ook matig met het gebruik van alcohol.

Zware en vermoeide benen behandelen

Aesculaforce forte is een krachtig, natuurlijk middel dat helpt bij de behandeling van zware benen. Het zorgt voor het behoud van een goede circulatie in de benen, waardoor het ondersteuning biedt bij (zichtbaar) ontsierde boven- en onderbenen.

Aesculaforce forte helpt ook bij het voorkomen van zware, vermoeide benen.

Laatste wijziging op deze pagina: 30-11-2017

Volg A.Vogel op Facebook

Contact

Schrijf ons:

Of bel onze gezondheidslijn:
Maandag - vrijdag 09:00-17:00u
        

0 artikelen in winkelwagentje