background

Voedingsadviezen

Gezond eten is in feite helemaal niet zo moeilijk. Naast een gezond gewicht behoudt je met de juiste voeding ook een goede gezondheid.

Met deze voedingstips van A.Vogel ben je op de goede weg:

  • Benut voedsel zoveel mogelijk zoals de natuur het verschaft. Kies bij voorkeur voor biologisch geteelde producten en vermijd geraffineerde producten of producten met kunstmatige toevoegingen (zoals conserveermiddelen, geur-, kleur- en smaakstoffen).
  • Breng voldoende variatie in de voeding.
  • Gebruik veel volkorenproducten in plaats van geraffineerde producten die van wit meel of witte suiker gemaakt zijn.
  • Gebruik liever plantaardige oliën bijvoorbeeld olijfolie, zonnebloemolie en tarwekiemolie in plaats van harde verzadigde vetten (zoals vetten uit vleeswaren en volle zuivelproducten).
  • Eet één of tweemaal per week vette vis.
  • Drink minstens 1,5 tot 2l water per dag. Bij voorkeur mineraalarm bronwater. Drink liever niet tijdens de maaltijden, maar ervoor of erna.
  • Breng een basenoverschot in uw voeding. In de praktijk betekent dat veel verse groenten en fruit en weinig vlees.
  • Wees zuinig met zout. Breng gerechten liever op smaak met kruiden en specerijen. Of gebruik een kruidenzout zoals Herbamare.
  • Neem een goed ontbijt, liefst een warme maaltijd tussen de middag en ’s avonds een lichte maaltijd.
Inspiratie nodig om gezond te blijven?

Ontvang elke maand tips voor een gezonde lifestyle

tip

Ontvang tips en weetjes over een gezonde lifestyle

Inschrijven >>