A.Vogel Blog

Taal/Langue

Home / Klachten / Oorzaken van vermoeidheid

Oorzaken van vermoeidheid

0

Iedereen is wel eens moe. Een nachtje goed slapen doet dan meestal wonderen. Gaat je vermoeidheid niet over? Blijf je moe? Ontdek hier de meest voorkomende oorzaken van vermoeidheid. Daarnaast krijg je enkele tips om je vermoeidheid te bestrijden.

Oorzaken van vermoeidheid

Je vermoeidheid kan veel oorzaken hebben. Dit zijn de meest voorkomende oorzaken van vermoeidheid:

  • Eenzijdige voeding waardoor een vitaminetekort ontstaat.
  • Een te laag bloedsuikergehalte
  • Vertraagde schildklierfunctie
  • Te lage bloeddruk
  • Lichamelijke oorzaken
  • Onvoldoende ontspanning met stress tot gevolg

Algemene tips bij vermoeidheid

Je kan vermoeidheid tegengaan door voldoende rust te nemen en op tijd naar bed te gaan. Bij vermoeidheid van psychische aard is het goed voor voldoende lichaamsbeweging in de frisse buitenlucht te zorgen. Maak bijvoorbeeld elke dag een stevige wandeling van een half uur en tank zuurstof bij.

Je lichaam heeft immers zuurstof nodig om optimaal te kunnen functioneren. Ventileer daarom ook de ruimte waarin je werkt en woont goed. Als je zittend werk doet, is het ook goed om op je lichaamshouding te letten. Ineengedoken kan je namelijk niet goed ademen.

Voedingsadvies bij vermoeidheid

Je voeding moet volwaardig en evenwichtig zijn. Als je enkel geraffineerde voeding (zwaar bewerkte voedingsmiddelen) eet, kan er immers een tekort aan waardevolle voedingsstoffen  ontstaan.

Bij het raffineren van voeding gaan er vitaminen, mineralen en vezels verloren. Een energieleverancier bij uitstek is zongerijpt fruit, bij voorkeur biologisch geteeld. Ga dus zoveel mogelijk voor onbewerkte voeding, vol vitaminen en mineralen die je lichaam eneergie geven.

>> Ontdek nog meer voedingstips bij vermoeidheid

A.Vogel Echinaforce Vitaal bij vermoeidheid

A.Vogel Echinaforce Vitaal ondersteunt de weerstand en geeft extra energie en vitaliteit. Het unieke aan deze Echinaforce variant is de toevoeging van spirulina en Siberische ginseng, die gezamenlijk ondersteuning bieden voor meer energie en vitaliteit.

Daarnaast kan je je nachtrust extra ondersteunen met Dormeasan. Dit is een 100% natuurlijke rustgever die je nachtrust ondersteunt waardoor je uitgerust en fris wakker wordt.

Laatste wijziging op deze pagina: 29-11-2017

Volg A.Vogel op Facebook

Contact

Schrijf ons:

Of bel onze gezondheidslijn:
Maandag - vrijdag 09:00-17:00u
        

0 artikelen in winkelwagentje