Slaapproblemen?

Ontdek onze tips en slaap als een roos


Marina Cluysen
@avogel_be


12 december 2013

Slaapproblemen tijdens de winter

Als je tijdens de wintermaanden last hebt van vermoeidheid en slaapproblemen, dan heeft dit waarschijnlijk te maken met de kortere, donkere dagen. Doordat de dagen in de winter korter zijn, heb je een gebrek aan daglicht. Door dit gebrek voelen we ons dag-in-dag-uit slaperig en weet ons lichaam niet wanneer het slaaptijd is. We hebben nood aan zon- en daglicht om alert en energiek te zijn. Probeer daarom zoveel mogelijk te profiteren van het daglicht dat er is.

Slaapproblemen voorkomen met regelmaat

Regelmaat is enorm belangrijk voor ons lichaam. Zorg daarom ook voor een slaappatroon. Dat wil zeggen, probeer zoveel mogelijk op hetzelfde uur te gaan slapen en op te staan. Ook slaaprituelen helpen hierbij. Hierdoor krijgt ons lichaam het signaal dat het moe mag worden, omdat het bijna bedtijd is! Een goed voorbeeld hiervan is een slaapmutsje. Je denkt daarbij misschien spontaan aan een alcoholisch drankje, maar dat is eigenlijk helemaal geen goed idee. Je valt door alcohol wel sneller in slaap, maar je diepe slaap is minder effectief.

Wat is Dormeasan forte?

Dormeasan forte van A.Vogel is een natuurlijk slaapmiddel, samengesteld uit een krachtige formule van vijf rustgevende planten: valeriaan, passiebloem, haver, hop en citroenmelisse. Door ’s avonds voor het slapengaan Dormeasan forte te gebruiken, geef je je lichaam een signaal dat het tot rust mag komen. Het bevordert een gezonde nachtrust en helpt om fris en uitgerust wakker te worden. Bovendien kan je op beide oren slapen: Dormeasan forte werkt niet verslavend en laat het natuurlijke slaapproces intact.

Schrijf je in voor de A.Vogel Slaapcoach

Bovendien kan je ook samen met de A.Vogel Slaapcoach werken aan je nachtrust. Schrijf je vandaag nog gratis in en ontvang meteen interessante tips om beter te slapen en uitgerust wakker te worden!

banner-slaapcoach

Ontvang elke maand tips voor een gezonde lifestyle

tip

Ontvang tips en weetjes over een gezonde lifestyle

Inschrijven >>