Verminderde weerstand?

Zo versterk je je immuunsysteem


Marina Cluysen
@avogel_be

Tips om je weerstand te verhogen

1. Voldoende nachtrust

Probeer zeker 6 tot 8 uur te slapen, want voldoende nachtrust is onontbeerlijk voor een goede weerstand. Ben je een moeilijke slaper? A.Vogel Dormeasan helpt je om lekker door te slapen zonder je natuurlijke slaapproces in het gedrang te brengen.

Weerstand

2. Mijd roken en alcohol

Roken en alcohol drinken ondermijnen je immuunsysteem. Wil je toch graag van een glaasje genieten? Kies dan voor rode wijn. Rode wijn bevat namelijk resveratrol, een stof die je weerstand helpt te versterken. Het werkt spijtig genoeg wel enkel als je een bepaald gen hebt.

3. Eet de juiste groenten

Groenten zijn altijd gezond en goed voor je weerstand, maar de ene groente is de andere niet. Zo zijn verse groenten veel gezonder dan groenten uit blik, omdat ze een veel hogere voedingswaarde hebben. Daarnaast zijn rauwe groenten beter voor je weerstand dan gekookte groenten, want rauw bevatten groenten veel meer antioxidanten. Kies bij voorkeur voor donkergroene groenten, zoals broccoli of boerenkool. Die zitten namelijk barstensvol zink en vitamine C.

4. Vergeet je dagelijkse portie fruit niet

Ook fruit is een uitstekende bron van vitaminen en antioxidanten. Vooral citroen, bosbessen en frambozen geven je immuunsysteem een extra boost.

Extra tip: begin elke dag met vers citroensap in een glas water of een kop thee.

5. Natuurlijke middelen

Wil je je immuunsysteem graag nog extra ondersteunen met een natuurlijke weerstandsverhoger? A.Vogel Echinaforce is een 100% natuurlijk middel dat de werking van je immuunsysteem versterkt, zodat je minder snel ziek wordt en er sneller weer bovenop bent wanneer je toch een keer last zou hebben van winterse kwaaltjes.

Laatste wijziging op deze pagina: 25-09-2018

Ontvang elke maand tips voor een gezonde lifestyle

tip

Ontvang tips en weetjes over een gezonde lifestyle

Inschrijven >>