Futloos tijdens het najaar?

Voorkom een najaarsdipje met deze trucjes


Marina Cluysen
@avogel_be


7 oktober 2014

Rust voldoende uit

Je lichaam geeft aan dat het rust nodig heeft. Geef het dan ook de tijd om uit te rusten. Ga op tijd naar bed en slaap voldoende. Maak ook je dagen niet te druk. Doe dingen die je leuk vindt en die je ontspannen. Neem bijvoorbeeld een warm bad of lees een boek. Neem genoeg tijd om te ontspannen en laat niemand je storen. Neem even tijd voor jezelf.

Let op je voeding

Gezond eten is ook belangrijk. Zorg ervoor dat je elke dag voldoende vitaminen en voedingsstoffen opneemt. Voldoende fruit en groenten eten en gevarieerd eten zijn zeer belangrijk. Heb je wat extra hulp nodig? Neem dan elke dag een tablet Echinaforce met Vitamine C. Drink uiteraard ook voldoende water, ongeveer 1,5 liter per dag.

Beweeg genoeg

Bewegen kost energie, maar geeft je ook energie. Je wordt er terug fit van. Bovendien bestrijdt het stress, neerslachtigheid en vermoeidheid. Je denkt namelijk even niet aan je problemen en je wordt er vrolijker van. Wanneer je buiten sport, kan je genieten van de gezonde buitenlucht en het licht. Een wandeling in het bos, gaan joggen,… het geeft je allemaal weer meer energie.

Relativeer je problemen

Zorg ervoor dat er voldoende licht binnenkomt in je huis. Haal daarnaast positieve herinneringen op door bijvoorbeeld naar vakantiefoto’s te kijken. Probeer positief te denken en te relativeren. Je kan er ook over praten met je partner, vrienden of familie.

Houdt het gevoel al lang aan? Raadpleeg dan een huisarts of probeer een natuurlijk hulpmiddel voor meer energie, zoals A. Vogel Extra Energie.

Ontvang elke maand tips voor een gezonde lifestyle

tip

Ontvang tips en weetjes over een gezonde lifestyle

Inschrijven >>