Boost je weerstand met deze dranken


Marina Cluysen
@avogel_be

1. Sinaasappel- en tomatensap

boost je weerstand met deze dranken: tomatensap

Sappen van sinaasappelen en tomaten zitten boordevol vitamine C en zijn goed voor je weerstand. Vitamine C ondersteunt niet enkel soepele gewrichten en een gezonde huid, maar helpt ook het immuunsysteem om zich te verdedigen tegen infecties en virussen. Bovendien bevordert Vitamine C de opname van ijzer, een onmisbaar mineraal om je cellen sterk en gezond te houden.

Ongezoet sap van sinaasappelen of tomaten is uiteraard de beste keuze. Vermijd sap van concentraat omdat dit meestal toegevoegde suikers bevat. Nog beter is het om je eigen sinaasappel- of tomatensap te persen. Hoe verser het sap, hoe beter alle voedingsstoffen bewaard blijven.

2. Kruidenthee

boost je weerstand met deze dranken: kamillethee

Zowel kamillethee als groene thee versterken je immuunsysteem door de fytochemicaliën die ze bevatten. Deze stofjes hebben beschermende eigenschappen en verhogen je weerstand tegen verkoudheden en griep.

Kamillethee heeft daarnaast ook nog ontstekingswerende eigenschappen dus is een goede keuze als je al aan het hoesten en snotteren bent. Vervang je kop koffie of gewone thee tijdens de herfst- en wintermaanden dus regelmatig door deze twee theesoorten.

3. Echinaforce Hot Drink

Echinaforce Hot DrinkDe Echinacea purpurea (rode zonnehoed) staat bekend om haar positieve invloed op de weerstand. Het is dan ook deze plant die de basis vormt voor de Echinaforce Hot Drink. Uit recent onderzoek blijkt dat de samenstelling van een Echinacea-supplement erg belangrijk is: supplementen op basis van verse Echinacea zijn 10x effectiever dan gedroogde Echinacea.
Echinaforce Hot Drink bevat een hoge concentratie verse Echinacea purpurea, aangevuld met geconcentreerd vlierbessap vol natuurlijke antioxidanten. De siroop is aan te lengen met heet water en volledig natuurlijk. De krachtige combinatie van Echinacea purpurea en vlierbes stimuleert het afweersysteem en helpt je snel weer beter te worden.

Je Echinaforce Hot Drink kan je ook gebruiken in deze heerlijke weerstandsmoothie.

4. Bessensmoothies

boost je weerstand met deze dranken: bessensmoothie

Een ander weerstandverhogend ingrediënt zijn bessen omwille van hun hoge gehalte aan vitamine C en antioxidanten. Je kan bessen als snack eten tussendoor, maar je kan ze ook verwerken in een heerlijke bessensmoothie. Wat dacht je van deze smoothie met cranberries en bosbessen? Lekker en gezond als ontbijt!

5. Groene smoothies

Ook een groene smoothie is een ideale weerstandsbooster. Groene bladgroenten, zoals spinazie, zitten boordevol antioxidanten en vitamine C, die je weerstand ondersteunen.

Een groene smoothie als ontbijt is een makkelijke manier om meteen een portie groenten binnen te krijgen en je dag gezond te starten. 

6. Water

Laten we zeker water niet vergeten in dit lijstje. Voldoende water drinken is essentieel om je weerstand op peil te houden omdat het ervoor zorgt dat we gehydrateerd blijven. Het helpt ook om afvalstoffen af te voeren, waardoor het immuunsysteem beter kan werken. Probeer dagelijks zo’n 1,5 tot 2 liter water te drinken.

Meer weten over weerstand?

Alles over:

Laatste wijziging op deze pagina: 18-09-2018

Ontvang elke maand tips voor een gezonde lifestyle

tip

Ontvang tips en weetjes over een gezonde lifestyle

Inschrijven >>