A.Vogel Blog

Taal/Langue

home / gezondheid / weerstand / weerstand

Je weerstand verhogen?

Dat doe je zo!

Je sport om een goede conditie te krijgen. Je eet niet te vet om te voorkomen dat je dik wordt. Je gaat naar de kapper om je haar te laten knippen. Eigenlijk ben je al heel regelmatig bezig met je lichaam. Maar werk je ook al aan jouw weerstand?
Vergroot uw kennis Doe de kennisquiz Doe de kennisquiz

Als je bewust leeft en goed voor je lichaam zorgt dan werk je al aan jouw weerstand. Mensen die slecht eten of veel te hard werken, plegen roofbouw op hun lichaam en zijn vaker minder fit. Dat komt door een verminderde weerstand. De vreemde micro-organismen worden dan, bij het binnendringen van het lichaam, niet dadelijk aangepakt door het afweersysteem.

Als onze weerstand wel goed functioneert, kunnen we echter wel goed afrekenen met deze belagers. Je weerstand verhogen is dan ook essentieel voor een goede gezondheid!

Weerstand verhogen - tips

Weerstand verhogen? Natuurlijke tips!

Je weerstand verhogen is dus belangrijk om gezond te blijven en om snel weer fit te worden na een mindere periode. Maar hoe werk je nu aan een goede weerstand?

Eet gezond en gevarieerd
(met voldoende vers fruit en verse groenten)

  • Kies voor natuurlijke en zo min mogelijk bewerkte voeding
  • Volkorenproducten bevatten meer waardevolle stoffen dan producten gemaakt van wit meel
  • Eet zowel gekookte als rauwe groenten
  • Neem de tijd voor iedere maaltijd en kauw goed.

Drink voldoende
(in ieder geval anderhalve liter water per dag)

  • Een goede vochthuishouding helpt het lichaam bij het afvoeren van afvalstoffen
  • Voldoende vocht is van belang voor je darmen. Daar bevinden zich heel veel goede darmflora die onze voeding afbreken en ze omzetten in stoffen die ons lichaam nodig heeft.

Neem voldoende ontspanning en slaap, en vermijd stress

  • Voldoende slaap geeft energie en die hebben we hard nodig in de strijd tegen vreemde indringers. Tussen de 7 à 8 uur slaap per nacht is ideaal om je weerstand te verhogen. Als je slecht slaapt, kan je gebruik maken van Dormeasan.
  • Door spanningen raakt het lichaam uit evenwicht en hierdoor wordt de weerstand aangetast. Vaak last van stress? Passiflora forte kalmeert en ontspant.

Zorg voor regelmatige lichaamsbeweging

Kies voor sporten (bij voorkeur in de buitenlucht) die ervoor zorgen dat je veel zuurstof binnenkrijgt (bijvoorbeeld fietsen en zwemmen). Dat zorgt voor een betere algemene circulatie en daarmee een goede aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen.

Weerstand verhogen - Echinaforce

Weerstand verhogen met Echinaforce

Een grootschalig onderzoek uit 2012 toonde reeds aan dat Echinacea-middelen de weerstand verhogen in periodes van stress en in het met griep- en verkoudheden geplaagde winterseizoen.

Nieuw onderzoek van The University of British Columbia toont nu aan dat extracten die worden bereid uit vers geoogste Echinacea purpurea een antivirale werking vertonen die 10 keer hoger ligt dan bij extracten van gedroogde planten. Dezelfde studie geeft ook aan dat enkel de groene plantdelen actieve antivirale stoffen bevatten.

A.Vogel Echinaforce + Vitamine C is een 100% natuurlijk voedingssupplement op basis van verse Echinacea purpurea, met groene plantdelen. Deze natuurlijke weerstandsverhoger activeert het afweersysteem. Hierdoor neemt de weerstand toe en ben je beter beschermd tegen ziekteverwekkers. Echinaforce is verkrijgbaar in verschillende varianten, ook voor kinderen.

 

Ontdek in deze video meer over het voordeel van verse planten:


weerstand verhogen - test je weerstand

Test je weerstand

Hoe is het met jouw afweer gesteld? Test jezelf en vul de vragen van de A.Vogel weerstandstest in.
Doe de test

Lees meer over:
Griep
Verkoudheid
Weerstand
Prikkelhoest
Vastzittende hoest
Verstopte neus
Keelklachten

Laatste wijziging op deze pagina: 13-10-2016

0 artikelen in winkelwagentje