A.Vogel Blog

Taal/Langue

 

De betekenis van slaap blijkt pas goed als we slecht slapen of weinig slapen. Al na één nacht slecht slapen worden geheugen, concentratievermogen en reactiesnelheid minder. Ook beïnvloedt slaapgebrek de emoties en fysieke gezondheid. Wie na slaapgebrek gaat autorijden, rijdt zelfs slechter dan mensen die onder invloed staan van alcohol.

Chronisch slecht slapen is om die reden ondermijnend voor het geestelijk en lichamelijk functioneren. Het leidt niet alleen tot een chronisch gevoel van moeheid, maar ook tot allerlei geestelijke en lichamelijke problemen zoals snel geïrriteerd zijn, hoofdpijn, concentratiestoornissen, vermoeidheid en een verminderde weerstand. Ook onthouden en nadenken lukt minder goed.

Slaapproblemen komen regelmatig voor. Dertig procent van alle volwassenen heeft af en toe slaapproblemen en een op de tien ervaart zelfs ernstige slaapproblemen. Dit is slopend voor deze mensen zelf, maar ook een maatschappelijk probleem. Mensen die chronisch slecht slapen, melden zich vaker ziek, hebben meer lichamelijke klachten, lijden aan meer psychische klachten en veroorzaken vaker dan anderen een auto-ongeluk.

Slaapmedicatie kan een (tijdelijke) oplossing zijn, maar het is niet zonder risico. Het is symptoombestrijding; aan het werkelijke probleem wordt namelijk niets gedaan. Bovendien zijn slaappillen in hoge mate verslavend. Probeer daarom altijd eerst andere manieren om slaapproblemen op te lossen. Of kies voor een natuurlijk slaapmiddel zoals Dormeasan, Dormeasan forte of de nieuwe Dormeasan Hot Drink. Deze 100% natuurlijke rustgevers ondersteunen je nachtrust op natuurlijke wijze. Zonder bijwerkingen, zonder verslavend effect. ’s Ochtends voel je je fris en uitgerust, klaar om een nieuwe dag aan te vatten!
Vergroot uw kennis, doe de kennisquiz Vergroot uw kennis Doe de kennisquiz Doe de kennisquiz


Wat doen tegen slapeloosheid

Chronische slapeloosheid heeft verschillende oorzaken en gevolgen, maar het goede nieuws is: je kunt eraan werken. Inzicht krijgen in je slaapproblemen helpt je al een flink eind op weg. De volgende stap? Je slapeloosheid doeltreffend aanpakken. Verkeerde slaapgewoontes doorbreken helpt je al een heel eind op weg!

  • Ontspan regelmatig, bij voorkeur buiten. Doe echter geen dutjes overdag: deze zorgen ervoor dat je 's avonds moeilijker in slaap valt.
  • Eet gezond en gevarieerd. Vers fruit, verse groenten en volkorenproducten leveren veel energie en zijn goed voor je gemoedsrust. Vermijd koffie en alcohol.
  • Zorg voor een frisse en donkere slaapruimte.
  • Geen radio, tv of computer op de slaapkamer.
  • Ga elke avond rond hetzelfde uur slapen en sta elke morgen op hetzelfde uur op.
  • Pas elke avond hetzelfde slaapritueel toe. Zo geef je je lichaam het sein dat het tijd is om te gaan slapen.
  • Doe 's avonds geen zwaar "hersenwerk". Ideale bezigheden zijn muziek beluisteren of een luchtig boek lezen.
  • Maak een avondwandeling voor het slapengaan.
  • Neem een warm bad en gebruik een kalmerende kruidenolie zoals kamille of lavendel.
  • Zit je te geeuwen? Kruip dan meteen je bed in!
  • Slaapdagboek: houd gedurende twee weken een slaapdagboek bij. Hierin leg je vast wanneer je naar bed gaat, wanneer je opstaat en hoe lang je niet kon slapen gedurende de nacht. Een slaapdagboek geeft inzicht in de mogelijke oorzaken van je slaapstoornis en hoe deze kunnen worden verholpen doordat het helpt bij het herkennen van slaappatronen.

Rusteloze benen

Rusteloze benen (Restless Legs) kan iemand flink uit de slaap houden. Het is een irriterend, brandend, onrustig gevoel in de benen. Ook kan het zich voordoen in de voeten en de armen. Over de oorzaak is niet veel bekend. Het komt vaker voor naarmate men ouder wordt en ook meer bij vrouwen dan bij mannen. Soms helpen koude en warme voetbaden en rekoefeningen, deze bevorderen de doorbloeding van de benen. A.Vogel Aesculaforce tabletten helpen de symptomen van rusteloze benen te verlichten.

Natuurlijke hulp bij slapeloosheid

Dormeasan tabletten van A.Vogel brengen lichaam en geest tot rust, helpen om vlot in te slapen en ondersteunen een gezonde nachtrust. Dormeasan forte tabletten zijn meer geconcentreerd en bevatten hoge concentraties van hop, citroenmelisse, haver, passiflora en valeriaan. Deze tabletten houden de natuurlijke slaap intact en werken geen gewenning in de hand. Men kan er op elk gewenst moment mee stoppen zonder vervelende nasleep.  Nieuw in het assortiment is nu Dormeasan Hot Drink. Wie moeite heeft om in slaap te vallen, kiest soms voor een slaapmutsje. De meesten verstaan hieronder een glaasje alcohol. Dit is echter slecht voor je nachtrust. Je valt er misschien wel sneller door in slaap, maar je diepe slaap is minder effectief. Een slaapmutsje dat wel werkt om ‘slaapdronken’ te worden, is Dormeasan Hot Drink van A.Vogel. Een lekkere warme drank met vlierbessensmaak, perfect om je lichaam en geest tot rust te brengen! Ideaal bij in- en doorslaapproblemen. Met Dormeasan word je fris, alert en uitgerust wakker!

Video rustgevers

Bekijk hier de video rond rustgevers, met o.a. Martine Prenen in de hoofdrol:


Printprint-icon

0 artikelen in winkelwagentje