A.Vogel Blog

Taal/Langue

Over slaapproblemen

Meer dan de helft van alle Belgen heeft last van slapeloosheid

Slapeloosheid

Over vermoeidheid

Moe? Een gezonde maaltijd en een goede nachtrust doen wonderen.

Vermoeidheid

Over stress-situaties

Tijdig ontspannen en luisteren naar je lichaam. Het zijn dé ingrediënten tegen stress.

Stress en spanning

Vooral bij het langetermijngeheugen werd het effect van een middagslaapje zichtbaar. Dit zou te maken kunnen hebben met allerlei processen in de hersenen vlak voor het inslapen.

Ook blijkt uit onderzoeken met proefpersonen dat een kort slaapje op de middag effectiever is dan een extra kop koffie of ’s morgens langer uitslapen. Je kunt dus met een gerust hart je ogen sluiten na de lunch.

Met mate

Er is echter één voorwaarde: hou het wel bij een dutje. Langer dan 40 minuten slapen maakt juist suf. Probeer daarom niet langer dan 20 tot 30 minuten te slapen.

Een goede tip is om te gaan liggen met een sleutelbos in je hand. Als je in een diepe slaap dreigt weg te vallen, ontspannen je handen en valt de sleutelbos op de grond. Een mooie wekker om weer wakker te worden.

Alleen als de slaapachterstand erg groot is, is het raadzaam om een hele slaapcyclus af te maken. Bij de meeste mensen duurt dit ongeveer anderhalf uur. Slapen na 15.00 uur is trouwens geen goed idee, want dan komt de nachtrust in gevaar.

Optimale nachtrust

Het belang van slaap wordt nogal eens onderschat. Een goede nachtrust is heel belangrijk om overdag goed te functioneren. Het heeft een positieve invloed op ons humeur en zorgt ervoor dat we overdag uitgerust en alert zijn.

Helaas heeft meer dan de helft van de Belgen moeite met inslapen en/of doorslapen. Slaapproblemen zijn vaak het gevolg van spanning en zorgen. Het is een signaal dat lichaam en geest zich niet meer kunnen ontspannen. A.Vogel kan helpen.

Meer over

Slapeloosheid
Dormeasan tabletten
Dormeasan forte tabletten
Dormeasan Hot Drink
Passiflora Complex tabletten

Volg A.Vogel op Facebook

0 artikelen in winkelwagentje