A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Zet de lente in met heerlijke smoothies

door Marina Cluysen, op 24 maart 2015, Voeding
Smoothies

De lente is bijna in zicht. Warmere dagen, langer licht, meer zonnestralen: na de koude winter kijken veel mensen uit naar deze periode. En daar horen natuurlijk heerlijke smoothies bij.

Het belang van fruit

Dagelijks een portie fruit eten? Dat is een must! Fruit zit namelijk boordevol vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Kortom, fruit is gezond. Het is het ideale gezonde tussendoortje of dessert. Maar elke dag hetzelfde soort fruit eten, is niet aan te raden. Varieer voldoende, zodat je verschillende soorten vitamines en mineralen opneemt. Een kiwi bevat bijvoorbeeld veel vitamine C, terwijl een appel vooral veel kalium bevat.

Voeg Molkosan toe aan je smoothies

Heb je zin in een gezond drankje met een fruitsmaak? Probeer dan eens Molkosan Fruit. Voeg enkele lepels Mokosan Fruit toe aan een glas water en er staat direct een gezonde dorstlesser voor je neus. De combinatie van melkwei, sap van granaatappel, aronia-bes en stevia resulteert in een drankje met een frisse, zoetzure smaak. De voordelen? Het is een lactosevrije, suikervrije én caloriearme drank. Bovendien ondersteunt hij een gezonde spijsvertering. Dus laat frisdranken en fruitsappen uit supermarkt aan de kant staan en kies voor Molkosan Fruit. Je kan het toevoegen aan een glas water, maar ook in een smoothie smaakt het overheerlijk.

Een overheerlijk smoothie-recept

Een smoothie smaakt op elk moment van de dag. Start je dag gezond met een heerlijke smoothie of bereid het als tussendoortje. Er bestaan natuurlijk al heel wat smoothie-recepten, maar wil je eens iets anders? Probeer dit recept dan eens:

  • 100 gram blauwe bessen, frambozen of bosvruchten (ook uit diepvries verkrijgbaar)
  • 150 ml kokosmelk
  • 250 ml Griekse yoghurt
  • een flinke hand verse spinaziebladeren of twee stengels bleekselderij
  • 20 ml Molkosan Fruit

Door Molkosan Fruit toe te voegen, is je smoothie nog gezonder. Varieer en kies ook eens voor andere ingrediënten zoals kiwi’s, blauwe druiven, granaatappels, …. Ook groenten kan je toevoegen aan je smoothie. Kies bijvoorbeeld eens voor gember, rode biet, wortelen of broccoli.

Wil je graag nog meer recepten? Kijk dan in het Molkosan smoothieboekje voor meer ideeën.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Voeding
Wat is het verschil tussen snelle en trage suikers?
Wat is het verschil tussen snelle en trage suikers?

Suiker is alomtegenwoordig in de voedingsindustrie. Aan suiker weerstaan, is dan ook een hele opgave. Toch moet je snelle suikers...

Close