A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Wandelen is gezond! Avontuurlijke ontdekkingen tijdens een boswandeling

door Marina Cluysen, op 9 oktober 2014, Energie
Wandelen is gezond! Avontuurlijke ontdekkingen tijdens een boswandeling

Woon je dicht bij een bos? Dan heb je geluk. Een boswandeling biedt namelijk heel wat voordelen. Je kan je er uren amuseren en ook je kinderen vervelen zich er geen seconde. Doe je wandelschoenen aan en maak een herfstwandeling!

Voldoende beweging is gezond

Dat bewegen gezond is, is algemeen geweten. Het voorkomt hart- en vaatziekten en verlaagt je bloeddruk. Zelfs met een simpele wandeling bouw je al conditie op. Tijdens een boswandeling geniet je bovendien volop van de gezonde buitenlucht. Hierdoor bouw je weerstand op, waardoor je kans op ziektes verlaagt. Je goed warm aankleden tijdens je wandeling is dan wel een vereiste. Vergeet ook je schoeisel niet aan te passen. Goede wandelschoenen zijn noodzakelijk.

Ontdek de mooie omgeving

Je geniet in het bos niet alleen van de buitenlucht, ook de omgeving is een voltreffer. Tijdens een herfstwandeling zie je de verkleurde bladeren in verschillende vormen en kleuren. Wil je hier graag meer over weten? Neem dan een natuurgids mee en ontdek welke bomen en bladeren je ziet. Daarnaast helpt je natuurgids ook om te ontdekken welke vogels en andere dieren zich in het bos bevinden. Tip: neem elke keer een andere route. Zo leer je de omgeving sneller kennen en wordt het niet saai.

Profiteer van de natuur

De natuur heeft heel wat te bieden. Denk maar aan de mooie uitzichten, groenten en fruit. In de herfst kan je trouwens noten rapen. In het bos ligt de grond dan vol met kastanjes, beukennootjes, walnoten en hazelnoten. Noten zijn heel gezond. Ze zijn bloeddruk- en cholesterolverlagend en beschermen tegen hart- en vaatziekten. Daarnaast bevatten ze omega-3 vetzuren, eiwitten, vezels, goede vetten, linolzuur, koolhydraten en proteïnen.

Hazelnoten groeien aan hazelnootstruiken. Walnoten of okkernoten groeien aan bomen. Je kan ze het best eerst even laten drogen voordat je ze opeet. Kastanjes kan je ook rapen. Er zijn twee soorten: wilde en tamme kastanjes. De wilde zijn niet eetbaar, de tamme kastanjes kan je onmiddellijk opeten, roosteren of laten poffen in de pan.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook de paddenstoelen. Hier moet je wel mee oppassen, want sommige zijn giftig.

Zowel noten als paddenstoelen kan je gebruiken in gezonde maaltijden zoals in salades. Ook als gezond tussendoortje zijn ze perfect.

Wandelen met de kinderen

Geef je kinderen een mandje mee en verzamel bladeren, noten en ander groen uit het bos. De noten kunnen ze onmiddellijk opeten of aan hun mama geven om te koken. Ze kunnen ook al hun materialen bijeen nemen en knutselen. Meer zin in actie? Organiseer een speurtocht!

Wandelen verhoogt hun weerstand spelenderwijs. Hierdoor wordt je kroost minder snel ziek. Hebben je kinderen toch nog extra weerstand nodig? Dan komt het 100% natuurlijk product Echinaforce junior + Vitamine C goed van pas. De tabletten met framboossmaak verhogen hun weerstand en bevatten vitamine C.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

Reacties

  • Kamryn, 312 dagen geleden

    Arlectis like this just make me want to visit your website even more.

  • More in Energie
    Futloos tijdens het najaar? Voorkom een najaarsdipje met deze trucjes
    Futloos tijdens het najaar? Voorkom een najaarsdipje met deze trucjes

    Heb je al een tijdje weinig rust gehad? Heb je weinig energie? Heb je nergens zin in of ben je...

    Close