A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Verminderde weerstand? Zo versterk je je immuunsysteem

door Marina Cluysen, op 1 oktober 2015, Weerstand
Weerstand

Af en toe ziek of verkouden zijn, hoort bij het leven. Veel rusten en ‘uitzieken’ is dan de boodschap, maar daar hebben we door ons drukke levensritme vaak gewoon geen tijd voor. Op die manier geven we ons lichaam amper de kans om weerstand op te bouwen en blijft de ziekte maar aanslepen. Daarom is het nooit een slecht idee om je weerstand te verhogen. Zeker in het najaar, want dan zijn we het meest vatbaar voor verkoudheden en ziektes. Door je immuunsysteem een duwtje in de rug te geven, verklein je niet alleen je kans om ziek te worden, maar help je je lichaam ook sneller te herstellen. 

Tips om je weerstand te verhogen

1. Voldoende nachtrust

Probeer zeker 6 tot 8 uur te slapen, want voldoende nachtrust is onontbeerlijk voor een goede weerstand. Ben je een moeilijke slaper? A.Vogel Dormeasan helpt je om lekker door te slapen zonder je natuurlijke slaapproces in het gedrang te brengen.

Weerstand

2. Mijd roken en alcohol

Roken en alcohol drinken ondermijnen je immuunsysteem. Wil je toch graag van een glaasje genieten? Kies dan voor rode wijn. Rode wijn bevat namelijk resveratrol, een stof die je weerstand helpt te versterken. Het werkt spijtig genoeg wel enkel als je een bepaald gen hebt.

3. Eet de juiste groenten

Groenten zijn altijd gezond en goed voor je weerstand, maar de ene groente is de andere niet. Zo zijn verse groenten veel gezonder dan groenten uit blik, omdat ze een veel hogere voedingswaarde hebben. Daarnaast zijn rauwe groenten beter voor je weerstand dan gekookte groenten, want rauw bevatten groenten veel meer antioxidanten. Kies bij voorkeur voor donkergroene groenten, zoals broccoli of boerenkool. Die zitten namelijk barstensvol zink en vitamine C.

4. Vergeet je dagelijkse portie fruit niet

Ook fruit is een uitstekende bron van vitaminen en antioxidanten. Vooral citroen, bosbessen en frambozen geven je immuunsysteem een extra boost.

Extra tip: begin elke dag met vers citroensap in een glas water of een kop thee.

5. Natuurlijke middelen

Wil je je immuunsysteem graag nog extra ondersteunen met een natuurlijke weerstandsverhoger? A.Vogel Echinaforce is een 100% natuurlijk middel dat de werking van je immuunsysteem versterkt, zodat je minder snel ziek wordt en er sneller weer bovenop bent wanneer je toch een keer last zou hebben van winterse kwaaltjes.

Voor de productie van Echinaforce gebruiken we uitsluitend verse plantendelen. Waarom? Dat ontdek je in deze video!

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

Reacties

  • sabrina courtens, 309 dagen geleden

    Dank u voor alle toffe tips,ik drink na mijn eten,een bereiding van:2 liter water,1komkommer gemix,s,1 citroen,2 eetlepels verse gember en 10 muntblaadjes ,hoe lang mag ik dit drinken ,ik gebruik 1 glas na iedere maaltij,gr sabrina

    • Marina , 309 dagen geleden

      Dag Sabrina, je bent goed bezig! Deze drank mag je gedurende lange tijd gebruiken. De citroen brengt vitamine C aan, de gember bevat veel antioxidanten en is goed voor je ganse spijsvertering net als de muntblaadjes die ook nog een frisse smaak geven. Komkommer bevat veel vocht en vezels.

  • More in Weerstand
    winterse gerechten voor ijzersterke weerstand
    Winterse gerechten voor een ijzersterke weerstand

    Een ijzersterke weerstand bouw je op met gezonde voeding. Groenten en fruit bevatten namelijk heel wat vitaminen die je gezondheid...

    Close