A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Zo zeg je de winterblues vaarwel!

door Marina Cluysen, op 5 februari 2015, Energie
Last van winterblues

Door de donkere en koude winterdagen voelen mensen zich vaak wat energieloos en down. Dankzij onze tips worden je winterblues voorgoed verleden tijd!

Sporten is een must

Meer energie? Dat krijg je door te bewegen en te sporten. Ga even lopen, fitnessen of zwemmen. Maak daarnaast regelmatig een wandeling in de frisse buitenlucht. Een wandeltherapie is namelijk de ideale oplossing om je zorgen even aan de kant te zetten en meer energie te krijgen.

Een gezond en evenwichtig eetpatroon

Naast beweging is het ook belangrijk om voor gezonde, vezelrijke voeding te kiezen. Eet dagelijks genoeg groenten en fruit. En vergeet ook niet dat volkorenproducten je langer een verzadigd gevoel geven. Bij suiker is dat anders: je krijgt plots een energieboost, maar daarna neemt je energieniveau snel weer af.

Last van een dipje? Kies dan voor een gezond tussendoortje. Grijp naar een stuk fruit of eet wat amandelnoten, okkernoten en hazelnoten. Ze geven je ook overdag meer energie.

Vitaminen als extraatje

Merk je dat een gezonde levensstijl alleen niet volstaat? Overweeg dan om extra vitaminen in te nemen, zoals vitamine C. Ook natuurlijke hulpmiddelen met sint-janskruid zoals Hyperiforce forte kunnen je er weer bovenop helpen.

Ontspannen is ontzettend belangrijk

Gun jezelf genoeg rust. Zorg ervoor dat je voldoende slaapt, zodat je de volgende dag fris en monter opstaat.

Ontspannen is ontzettend belangrijk! Het verlicht je stress en verhoogt je energiepeil. Laat je bijvoorbeeld eens volledig verwennen in de wellness, volg yogalessen of lees een boek. Spreek daarnaast af met vrienden en familie en plan leuke activiteiten, zoals een weekendje weg, een feestje of pik een concert mee. Zo heb je altijd iets om naar uit te kijken.

Zonlicht heeft een impact op onze gemoedstoestand en geeft je energie. Spendeer dus voldoende tijd in openlucht, zodat je vitamine D kan tanken en je je batterijen kan opladen.

Andere hulpmiddelen

Ook lichttherapie kan je een handje helpen. Licht zorgt er ’s morgens voor dat je lichaam een duidelijk signaal krijgt dat het ochtend is. Je lichaam onderdrukt dan de melatonine, waardoor je meer energie krijgt. Bovendien is het ook heilzaam voor je slaappatroon.

Ook natuurlijke hulpmiddelen zoals A.Vogel Extra Energie kunnen wonderen doen. Het is 100% natuurlijk, en maakt je alerter en fitter.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Energie
Sporten in de winter
Waarom het belangrijk is om te sporten in de winter!

Is je motivatie om te sporten in de winter zoek? Verstop je dan niet langer achter excuses, want het is...

Close