A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Terug naar school: de weerstand van je kind verhogen

door Marina Cluysen, op 26 augustus 2013, Weerstand
Terug naar school de weerstand van je kind verhogen

Het immuunsysteem zorgt ervoor dat bedreigingen van virussen, bacteriën en schimmels afgeweerd worden. Wanneer kinderen weer naar school gaan kan hun weerstand afnemen. Dit door het wisselvallige herfstweer en doordat ze meer in contact komen met ziektekiemen. Enkele tips om de weerstand van je kind te verhogen!

De weerstand van kinderen

Bij kinderen is de kans groot dat het weerstandssysteem nog niet optimaal ontwikkeld is. Daardoor zijn kinderen vatbaarder voor griep, verkoudheden, etc. Het is daarom raadzaam om vooral in de maanden met de letter ‘r’ de weerstand van kinderen op een natuurlijke manier te versterken. Echinaforce junior + vitamine C is een zuiver natuurlijke product dat de weerstand van kinderen vanaf 2 jaar helpt verhogen. De vitamine C bevordert bovendien de opname van ijzer uit de maaltijd en helpt bij de bescherming van gezonde lichaamscellen.

Gezonde voeding en gezonde buitenlucht

Ook gezonde voeding is van groot belang voor de weerstand van je kind. Zorg voor voldoende vitamines, mineralen, vezels, oxidanten en essentiële vetten, aangevuld met 2 stukken fruit per dag en genoeg groenten. Beperk de inname van suikers, frisdranken, koekjes, snoepjes, dierlijke vetten en rood vlees.

Hou er tevens rekening mee dat afvalstoffen in het lichaam afgevoerd worden via water. Zorg ervoor dat je kind voldoende water drinkt gedurende de dag.

Tenslotte is gezonde buitenlucht goed om een versterkte weerstand op te bouwen. Ziekteverwekkers hebben namelijk minder overlevingskansen in de buitenlucht dan in een afgesloten ruimte. Laat je kind dus zo veel mogelijk buiten spelen of sporten.

Tips om de weerstand van kinderen te verhogen

Nog enkele tips om de weerstand van kinderen te verhogen:

  • Zorg ervoor dat je kind voldoende slaapt
  • Een goede balans tussen geestelijke en lichamelijk in- en ontspanning zijn erg belangrijk
  • Maak een stamppot klaar met boerenkool, spinazie, zuurkool, wortels en rode kool. Zo krijgt je kind extra veel vitamine C binnen. Ook winterfruit zoals mandarijnen en sinaasappels zitten boordevol vitamine C
  • Zorg voor gevarieerde en verse voeding
  • Wijs je kind erop dat handen wassen erg belangrijk is. Ziekteverwekkers worden immers vaak via de handen overgedragen

 

Vanaf maandag 16 september staat bij A.Vogel een hele week lang alles in het teken van de weerstand. Je kan samen met ons een kuur van 1 week volgen om je weerstand helemaal tiptop te krijgen voor het najaar. Bovendien zijn er leuke prijzen te winnen! Ook meedoen aan de weerstandsweek?

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *