A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Start to run: zo hou je het vol

door Marina Cluysen, op 20 augustus 2015, Spieren en gewrichten
Start to run

Ben je vol goede moed begonnen aan een start to run programma? Super! Maar start to run volhouden tot de laatste les is niet altijd gemakkelijk. Daarom zetten we enkele tips op een rijtje die je meteen kunt toepassen.

1. Draag de juiste outfit

Met een mooie outfit voel je je goed in je vel en ben je ongetwijfeld meteen veel gemotiveerder. Ademende materialen zijn daarbij een must. De kwaliteit van je loopschoenen is ook van doorslaggevend belang. Ze moeten ook perfect aan je voeten passen.

2. Start rustig

Start je met volle moed aan een hoog tempo? Dan is de kans groot dat je het niet volhoudt tot het einde. En wat is er frustrerender dan al tijdens de eerste les te moeten opgeven? Loop daarom rustig en versnel eventueel op het einde als je merkt dat je nog energie overhebt.

3. Blijf het loopschema volgen

Wijk niet af van het loopschema. De tweede les overslaan omdat je vindt dat het te traag gaat, is geen goed idee. Je bouwt je conditie het best rustig op.

4. Verander van route

Loop je altijd dezelfde route? Dan is het hoog tijd voor verandering. Op die manier doorbreek je de eentonigheid en geniet je meer van de omgeving terwijl je loopt. Afwisseling in het parcours geeft je ook nieuwe moed.

5. Maak tijd vrij in je agenda

Bepaal op voorhand op welke dagen je gaat lopen. Noteer dit in je agenda zoals je bij een echte afspraak doet. Op die manier kun je daarna het excuus ‘ik had geen tijd’ niet inroepen.

6. Hou een loopdagboek bij

Schrijf je prestaties neer. Op die manier merk je al snel hoeveel vooruitgang je boekt. Je kunt je loopprestatie natuurlijk ook altijd delen met anderen, bijvoorbeeld via sociale media.

7. Zoek een looppartner

Kun je jezelf niet goed motiveren om te gaan lopen? Vraag dan aan een vriend, vriendin, kennis of familielid om je te vergezellen. Zo motiveer je elkaar!

Start to run

8. Hou een doel voor ogen

Gezonder leven, afvallen of een loopwedstrijd uitlopen? Bepaal welk doel je wil bereiken en maak het zo specifiek mogelijk.

9. Beloon jezelf

Geef jezelf regelmatig een beloning voor de geleverde inspanningen. Zoetigheden zijn geen goed idee. Het is beter om bijvoorbeeld met vrienden af te spreken.

10. Loop met muziek in je oren

Ga je toch alleen lopen? Zet dan wat opzwepende deuntjes op.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

Reacties

  • Sjoerd Verdwaald, 465 dagen geleden

    Ik ben vandaag begonnen met meer te bewegen.
    Mijn doel is voor 1 oktober 2 kilo af te vallen zonder mijn voeding aan te passen.
    Ik ben begonnen met elke dag 45 minuten te wandelen voordat ik aan het werk ga.

    Vandaag is in ieder geval gelukt!

    • Julie , 465 dagen geleden

      Goedemorgen Sjoerd!

      Wat goed dat je meer wilt bewegen. Een eerste stap richting een gezond(er) leven :)!

      Wij wensen je alvast alle succes en duimen voor je dat je deze gezonde gewoonte kan aanhouden!

      Gezonde groeten!

  • More in Spieren en gewrichten
    Verlicht je spierpijn na het skiën
    Spierpijn na het skiën? Zo verlicht je je spieren!

    Na de eerste dag op de piste, is de kans groot dat je te kampen krijgt met stramme spieren. Dat...

    Close