A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Platte buik krijgen? Met deze platte-buik-tips lukt het eindelijk!

door Marina Cluysen, op 28 juni 2016, Voeding
platte-buik-krijgen

Je sport regelmatig, je eet gezond, je let op je lijn, … En toch blijft die platte buik een verre droom! Herkenbaar? Je bent zeker niet alleen! Allerlei kleine zaken kunnen jouw platte buik dwarsbomen, zonder dat je het zelf doorhebt. Ontdek ze hier, houd er rekening mee en verplaats ‘Een platte buik krijgen’ eindelijk van jouw wenslijstje naar je check-lijstje!

“No pain, no gain” (offeuh, loss!)… Dat weet jij ook wel. Dus zeg je braafjes nee tegen dat frietje met mayonaise, houd je de lippen stijf op elkaar als iemand je een glaasje cava aanbiedt en trek je flink meermaals per week je sportschoenen aan. Laat die platte buik maar komen :)!

Maar wat als je al alles juist doet en je toch maar geen platte buik krijgt? Dan doe je misschien toch iets mis? Of beter: dan zijn er misschien enkele onverwachte zaken die je doelen dwarsbomen? Er zijn namelijk heel wat factoren die mee van invloed zijn op jouw buik. En als je die niet mee onder controle houdt, blijven de gewenste resultaten natuurlijk uit…

Platte buik tips

Deze tips zijn stuk voor stuk onontbeerlijk om een platte buik te krijgen. Sommige ken je sowieso al, anderen zullen je vast en zeker verrassen!

  • Weet wat je eet
    Gezond eten is noodzakelijk als je een platte buik wilt krijgen. Maar wat houdt dat nu eigenlijk in? Oké, weg met pizza, frietjes, kebab, … . Maar ook kant-en-klaargerechten verdwijnen best van het menu. Hallo fruit, groenten, volkoren brood, volkoren pasta, mager vlees en magere zuivelproducten. Vezelrijke voeding is essentieel als je een platte buik wilt krijgen! Anderzijds doen bepaalde etenswaren je buik ook net opzwellen. Denk maar aan koolgroenten zoals broccoli, groene kool, bloemkool, spruitjes, … . Maar ook wit brood, aardappelen, koekjes en koolzuurhoudende frisdranken zijn een slecht idee.
  • Buikspieren kweken
    platte-buik-krijgen-oefeningen

    Als je graag een platte buik wilt krijgen, is sport erg belangrijk. Zorg er wel voor dat je de juiste oefeningen doet. Gaan joggen zorgt voor een goede conditie en kan gewichtsverlies bespoedigen, maar een platte buik krijg je er niet van. Daar zorgen buikspieren voor. Oefeningen zoals planken en sit-ups geven je de nodige buikspieren. Via google kan je nog veel meer buikspieroefeningen vinden die ervoor zorgen dat jij een platte buik krijgt!
  • Maak je niet dik
    platte-buik-krijgen-ontspannen
    Vaak last van stress? Dat kan je platte buik serieus dwarsbomen. Onder invloed van stress, maakt je lichaam namelijk het hormoon cortisol aan. En dit hormoon heeft een effect op je gewicht. Zorg er dus voor dat je voldoende ontspanning inlast in je leven en laat stress niet de bovenhand krijgen.
  • Stop met kauwen!
    Op een kauwgom welteverstaan. Waar het erg belangrijk is om goed op je eten te kauwen (zorgt ervoor dat je trager en bewuster gaat eten), is het kauwen op een kauwgom een minder goed plan. Daardoor krijg je namelijk veel lucht binnen en dat doet je buik uitzetten.
  • Weg met zout!
    Zout zorgt ervoor dat je lichaam vocht gaat vasthouden. En wanneer je vocht vasthoudt, heb je last van een opgeblazen gevoel én buik. Probeer zout dus zoveel mogelijk te vermijden en breng je eten liever op smaak met verse kruiden zoals basilicum, tijm, peper, kurkuma, koriander, … . Een streling voor het oog én de tong :). Je kan ook gebruik maken van Solidago forte van A.Vogel voor een goede vochthuishouding. Solidago forte ondersteunt een goede nierfunctie en stimuleert de vochthuishouding, zodat je minder hinder hebt van vocht vasthouden.
  • Cafeïne-cravings
    platte-buik-krijgen-cafeine
    Een tasje koffie lijkt geen kwaad te kunnen: het bevat amper calorieën (als je er geen melk of suiker indoet!) en levert je een instant energieboost op. Maar jouw bakje troost is minder onschuldig dan het lijkt. Door cafeïne krijg je namelijk honger, waardoor je dus meer gaat eten.
  • Slechte spijsvertering
    Een slechte spijsvertering kan jouw platte buik ook serieus in de weg zitten. Wanneer je spijsvertering niet optimaal verloopt, kan je bijvoorbeeld last krijgen van een opgeblazen gevoel of constipatie.
    Molkosan Fruit van A.Vogel is een melkweidrank die bereid is uit gezuiverde en geconcentreerde melkwei van verse Zwitserse alpenmelk, sap van granaatappel, aroniabes en verrijkt met stevia. Deze caloriearme drank is lactosevrij en bevat geen suiker. Dankzij een hoog gehalte rechtsdraaiend (L+) melkzuur en calcium wordt een gezonde spijsvertering ondersteund.

Maar… is een platte buik krijgen wel écht wat je wilt?

Zo. Je hebt nu heel wat platte-buik-tips gekregen in dit artikel. Maar… Is een platte buik wel realistisch voor jou? Misschien niet… Als een platte buik betekent dat jij nooit meer mag genieten van iets lekkers, dat je elke dag uren in de sportschool moet doorbrengen en dat die platte buik dus ten koste gaat van je levenskwaliteit? Dan lijkt het mij beter om je neer te leggen bij de feiten en niet langer te dromen van iets dat je uiteindelijk niet gelukkiger zal maken.

Veel vrouwen willen heel graag een platte buik, maar beseffen niet wat ze er voor moeten opgeven. Of ze snappen niet dat het gewoon niet haalbaar is voor hun lichaam. Na een bevalling of als je al wat ouder bent, is het steeds moeilijker om terug een platte buik te krijgen. Neem liever vrede met jezelf zoals je bent. Eet gezond en sport regelmatig omdat je graag gezond wilt zijn, niet omdat je een platte buik wilt. Want een goede gezondheid? Dat is pas écht een droom om voor te gaan!

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Voeding
Hydratatie
Hydratatie: de oplossing voor jouw gezondheidsklachten?!

Soms last van hoofdpijn? Spierkrampen, duizeligheid of constipatie? Lees dan zeker verder, want de kans is groot dat de oplossing...

Close