A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Overwin opvliegers tijdens de overgang met Famosan

door Marina Cluysen, op 24 februari 2014, Overgang
Overwin opvliegers tijdens de overgang!

Als we de meest voorkomende overgangsklachten moeten noemen, dan kunnen we niet om opvliegers heen. Door hormonale veranderingen is het gebied in je hersenen dat de lichaamstemperatuur regelt (de hypothalamus) van slag. Plots komt er een gevoel van intense warmte op, dat zich verspreidt via de borst, de hals en het hoofd. Deze opvliegers zijn erg onschuldig, maar kunnen toch erg vervelend zijn. Wil jij je opvliegers voorkomen of op z’n minst tot een minimum beperken? Volg dan onze raad!

Overwin opvliegers door te bewegen

Vrouwen die regelmatig bewegen, krijgen minder snel opvliegers. Door vaak te bewegen, hou je je lichaamsgewicht onder controle. Vrouwen zonder overgewicht hebben meestal minder last van opvliegers dan vrouwen met overgewicht. Wil je opvliegers voorkomen? Beweeg dan dagelijks een half uurtje en doe aan kracht- en cardiotraining!

Overwin opvliegers door te stoppen met roken

Hoe meer je rookt, hoe meer kans op opvliegers en hoe vroeger je er ook last van krijgt. Roken werkt opvliegers namelijk in de hand en maakt ze heviger en langduriger. Stoppen met roken is dus een verstandige manier om opvliegers tegen te gaan!

Overwin opvliegers met water

Voel je een opvlieger opkomen? Stop het onmiddellijk met koud water! Houd bijvoorbeeld een koude, natte doek of een ijskompres tegen de binnenkant van je polsen, op je ellebogen of tegen de achterkant van je nek.

Ook door voldoende water te drinken kan je opvliegers en andere overgangsverschijnselen onderdrukken.

Overwin opvliegers met gezonde voeding

Je voeding heeft invloed op de intensiteit en frequentie van de opvliegers. Let daarom op wat je eet en drinkt!

Gunstige werking (voorkomen opvliegers):

Ongunstige werking (zorgen voor meer opvliegers):

  • Sojaproducten
  • Conserveringsmiddelen
  • Noten en zaden (amandelen, lijnzaad,…)
  • Producten die veel eiwitten bevatten
  • Peulvruchten (kikkererwten, linzen…)
  • Producten van wit meel
  • Graansoorten (mais, haver, rogge…)
  • Vlees
  • Rode klaver, luzerne
  • Gevogelte
  • Fruit (appels, perziken, peren en mango’s)
  • Suiker
  • Groenten (broccoli, paprika, rabarber, koolsoorten)
  • Koffie & thee
  • Aardappels
  • Frisdranken
  • Vetten en oliën (roomboter, olijfolie, slaolie…)
  • Alcohol
  • Eieren
  • Pittig gekruide gerechten
  • Bioproducten
  • Vis (makreel, haring, paling)
  • Zoetstoffen (honing, kandij, ahornsiroop)

Overwin opvliegers met Famosan

Famosan Salvia van A.Vogel is een 100% natuurlijk product dat helpt bij opvliegers tijdens de overgang of menopauze. Het product bevat een sterk geconcentreerd salvia-extract dat je lichaam ondersteunt. De Salvia Officinalis komt oorspronkelijk uit de Balkan en staat bekend om haar positieve invloed op opvliegers en overmatig transpireren.

Overwin opvliegers met ontspanning

Ontspanning helpt opvliegers te verminderen en te verzachten. Er zijn verschillende meditatietechnieken die stress en een gespannen lichaam als sneeuw voor de zon laten verdwijnen en dus ook de opvliegers verminderen. Je kan bijvoorbeeld yoga-lessen of mindfulness volgen.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Overgang
De overgang van perimenopauze tot postmenopauze
De overgang: van perimenopauze tot postmenopauze

De menopauze, je kan er als vrouw niet aan ontsnappen. Vijf tot tien jaar voor je laatste menstruatie, begin je...

Close