A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Natuurlijke slaapmiddelen voor een goede nachtrust

door Marina Cluysen, op 21 maart 2013, Slaap
Natuurlijke slaapmiddelen voor een gezonde nachtrust

Schaapjes beginnen tellen en bij meer dan een miljoen schapen uitkomen? Niets is zo vervelend als de slaap niet kunnen vatten. Een gezonde slaap is bovendien een levensbehoefte van de mens, nodig om goed te kunnen presteren en plezier te scheppen in het leven.

Enkele cijfers rond slapeloosheid

1 op 3 Belgen kampen met slaapproblemen. De gevolgen? Slaperigheid overdag, vermoeidheid of neerslachtigheid, prikkelbaarheid, hoofdpijn, concentratieproblemen, minder emotionele weerstand en verminderde prestaties op het werk of op studievlak.

1 op 10 Belgen lost dit op door dagelijks slaapmiddelen te slikken, met alle gevolgen van dien: verslaving, een haperend geheugen, een slaperig gevoel overdag, een droge mond of een verminderde reactiesnelheid,… het zijn maar enkele klassieke neveneffecten van slaappillen.

In 6 op 10 gevallen zijn stress, spanning en zorgen de oorzaak van slapeloosheid. De beste oplossing is dan ook stress aanpakken. Het rustiger aan doen en een natuurlijk rustgevend middel kunnen hierbij een uitstekende hulp bieden.

Natuurlijke slaapmiddelen

Het grote voordeel van natuurlijke slaapmiddelen is dat je geniet van de heilzame werking van kruiden, zonder dat je er afhankelijk van wordt. Een kruidenthee op basis van tijm, valeriaan, citroenmelisse, kamille, lavendel, salie of sint-janskruid voor het slapen gaan kan al wonderen doen.

Open cursusDaarnaast bestaan er ook kruidentabletten. De Dormeasan tabletten bevatten valeriaan, passiflora, hop, haver en citroenmelisse, vijf kruiden met een rustgevende werking bij slapeloosheid. Je zal vlotter inslapen en beter doorslapen. Op die manier blijft het natuurlijke slaapproces intact en ben je ’s ochtends weer fris en monter. Je kan ook opteren voor Dormeasan Forte, een geconcentreerde tablet op basis van dezelfde kruiden, maar een hogere hoeveelheid passiflora en valeriaan. Passiflora zorgt voor meer ontspanning vooraleer je inslaapt, terwijl de hogere dosis valeriaan ervoor zorgt dat je sneller in slaap valt. Er wordt evenwel aangeraden om steeds met de minder sterke variant te beginnen. Als deze tabletten geen effect hebben, omdat je minder sterk op de ingrediënten reageert of je slaapprobleem al te ver gevorderd is, kan je overschakelen op Dormesean Forte. Deze sterkere variant is tevens geschikt voor kortstondig stresserende periodes en bij traumatische ervaringen.

Schrijf je in voor de A.Vogel Slaapcoach

Bovendien kan je ook samen met de A.Vogel Slaapcoach werken aan je nachtrust. Schrijf je vandaag nog gratis in en ontvang meteen interessante tips om beter te slapen en uitgerust wakker te worden!

banner-slaapcoach

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Slaap
Ik kan niet slapen, hoe komt dat
Ik kan niet slapen, hoe komt dat?

Slaap is een essentieel onderdeel van onze gezondheid en welzijn. Toch zijn er een heleboel mensen die niet kunnen slapen...

Close