A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Kan je moeilijk slapen met dit warme weer? Tips voor een betere nachtrust

door Marina Cluysen, op 22 juli 2013, Slaap
Kan je moeilijk slapen met dit warme weer? Tips voor een betere nachtrust

Lig je ’s nachts te woelen en te zweten, zoemende muggen te vervloeken en tevergeefs schaapjes te tellen? Vreselijk! Tijdens warme, plakkerige dagen is het niet altijd evident om je nachtrust te vinden. Wij zochten de beste tips bij elkaar om problemen met inslapen te vermijden.

Moeilijk slapen bij warm weer? Enkele tips!

Tropisch zomerweer? Gedaan met die slapeloze nachten! Zo lukt het jou om goed te slapen tijdens zwoele zomernachten:

  • Lakens. Kies lakens met natuurlijke vezels. Natuurlijke stoffen zorgen er namelijk voor dat je huid droog blijft. Slaap je op een matras met een kern van schuim of synthetische materialen? Gebruik dan een matrasbeschermer van katoen.
  • Kussen. Je kan het altijd eens proberen als je ten einde raad bent: je kussen overdag in de koelkast of kelder leggen.
  • Nachtkleding. Kies voor een losse pyjama, T-shirts of slaapkleedjes van katoen of zijde, zodat je huid droog blijft.
  • Frisse lucht. Een open raam of een ventilator zorgen voor meer luchtcirculatie en koelen de kamer ’s nachts af. Om je slaapkamer of huis koel te houden, kan het ook helpen om de ramen ’s nachts open te zetten en overdag alle ramen en deuren gesloten te houden en de rolluiken of gordijnen te sluiten. De ideale slaapkamertemperatuur bedraagt 18 graden.
  • Water. Neem een frisse douche voor het slapengaan. Lukt het echt niet om in te slapen? Drink dan een glas fris water en houd je handen en polsen onder koud water, om vervolgens opnieuw in bed te kruipen.
  • Een 100% natuurlijk middel op basis van kruiden kan je helpen om beter in te slapen. Dormeasan (forte) is ideaal om een ganse nacht rustig te slapen, zodat je fris aan de volgende dag kan beginnen. Doordat het 100% natuurlijk is, is er geen risico op gewenning en kan je dus op elk moment weer stoppen met het gebruik ervan.

Moeilijk slapen ‘s nachts hoort tot het verleden als je bovenstaande tips volgt. Slaapwel!

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Slaap
Natuurlijke slaapmiddelen voor een gezonde nachtrust
Natuurlijke slaapmiddelen voor een goede nachtrust

Schaapjes beginnen tellen en bij meer dan een miljoen schapen uitkomen? Niets is zo vervelend als de slaap niet kunnen...

Close