A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Een gezonde levensstijl, hoe begin je eraan?

door Marina Cluysen, op 8 januari 2015, Klachten
Gezonde levensstijl

Iedereen weet het: gezond eten is belangrijk én de sleutel tot een fit en slank lichaam. Maar hoe begin je gezonder te leven? We geven je enkele tips om je ongezonde gewoontes uit je leven te bannen.

Start vandaag nog met een gezonde levensstijl

Er bestaat helaas geen perfecte dag of juist moment om gezonder te gaan leven. Voel je dat je eraan toe bent om het roer om te gooien? En ben je klaar om je eetpatroon aan te passen en nieuwe, gezonde gewoontes een plaats te geven in je dagelijkse routine? Start dan vandaag! Want van uitstel komt afstel.

Welke voeding past niet in een gezonde levensstijl?

Probeer bepaalde vormen van suiker uit je menu te schrappen. Dit is geen eenvoudige klus. Begin met de voor de hand liggende suikerbommen: gooi al het snoepgoed de deur uit, laat de koeken volgen en daarna ook suikerrijke frisdrank. Uit het oog is uit het hart: door de suiker uit je voorraadkasten te bannen kom je niet meer zo snel in de verleiding om naar een ongezonde snack te grijpen.

Doe vervolgens hetzelfde met bewerkte voedingsmiddelen, zoals kant-en-klare maaltijden of instant soepjes. De bewaarmiddelen, toegevoegde suikers en verzadigde vetten in deze producten zijn erg ongezond.

Cafeïne, alcohol en sigaretten horen vanzelfsprekend niet thuis in een gezonde levensstijl. Zoek een manier om van deze kwalijke gewoonten af te raken.

Gezond ontbijten met superfoods

Eet jij drie volwaardige maaltijden per dag? Dan ben je goed bezig! Doe je dit nog niet? Dan is het hoog tijd om jezelf deze nieuwe gezonde gewoonte aan te leren. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, want een gezond en gevarieerd ontbijt brengt je metabolisme op gang. Kies voor gezonde tussendoortjes zoals een stuk fruit, een handvol noten of een potje magere yoghurt. Probeer nu en dan ook superfoods op het menu te zetten.

Wat verder nog niet mag ontbreken in jouw gezonde levensstijl? We zetten nog enkele tips op een rijtje.

  • Slaap minstens 7 à 8 uur per nacht. Daarmee voorkom je dat je in de loop van de namiddag een energieboost nodig hebt in de vorm van suiker of cafeïne.
  • Ontspan regelmatig, en voorkom zo dat stress de bovenhand krijgt.
  • Beweeg elke dag een half uurtje, zo blijf je fit.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Klachten
Goede voornemens
Goede voornemens: hoe maak je ze waar?

Nieuw jaar, nieuwe goede voornemens. ‘Ik ga meer sporten’, ‘ik ga vermageren’, ‘ik ga stoppen met roken’, je hoort deze...

Close