A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

De herfstwandeling: fit en gezond de winter in!

door Marina Cluysen, op 12 november 2013, Weerstand
De herfstwandeling - fit en gezond de winter in!

Hoewel velen onder ons nu al heimwee hebben naar de zomer, heeft ook de herfst zijn charmes. Het is bijvoorbeeld heerlijk om tijdens deze dagen een herfstwandeling te maken en de prachtige kleuren van de natuur te verkennen. Bovendien zorgt een herfstwandeling ervoor dat je weerstand versterkt, zodat je fit en gezond de winter in kan!

Een herfstwandeling is gezond

Wandelen is gezond, dat is door iedereen geweten. Maar wat zijn net de voordelen van een stevige herfstwandeling?

In de eerste plaats is wandelen goed ter preventie van hart- en vaatziekten. Door te wandelen komt het hart en de bloedsomloop in beweging en wordt de hartspier getraind. Daardoor krijg je een sterkere en gezondere hartspier en worden de bloedvaten gestimuleerd. Het resultaat is een betere doorbloeding, een optimale bloeddruk en bloedsuikerspiegel, en minder cholesterolophoping in de bloedvaten.

Daarnaast zuivert de frisse en verse lucht die we tijdens een herfstwandeling inademen onze longen. Adem tijdens het wandelen diep in en uit, zodat je de lucht tot ver in je longen voelt komen.

Tijdens het wandelen, krijgt je lichaam eveneens de beweging die het verdient. Daardoor verbetert de algemene conditie van je spieren, gewrichten en beenderen. De spieren van de rug, benen en buik worden geoefend zonder kans op overbelasting. Het kraakbeen wordt getraind zonder harde schokken en de spieren worden soepeler.

Tenslotte is een herfstwandeling de ideale manier om je gedachten te verzetten. Tijdens het wandelen wordt de bloedtoevoer naar je hersenen gestimuleerd, waardoor je een helder hoofd krijgt. Volgens een Brits onderzoek is wandelen zelfs een betere remedie tegen een depressie dan antidepressiva. Het is tevens de uitgelezen methode om stress te verminderen.

Tips als je een herfstwandeling wil maken

  • Draag de juiste wandelkleding. Zorg ervoor dat je voorzien bent op een regenbui en dat je niet met kletsnatte kleren huiswaarts moet. Je kijkt voor je vertrekt best even de weersvoorspellingen na.

  • Is er een gure herfstwind, bescherm je hals dan met een sjaal en draag een muts om je hoofd en oren tegen de koude te beschermen. Houd er rekening mee dat een herfstwind de gevoelstemperatuur sterk kan verlagen.

  • Voorzie tijdens elke wandeling voldoende drinken en eventueel een snack.

  • Houd er rekening mee dat niet alle wandelpaden even goed onderhouden zijn. Draag kledij en schoeisel dat vuil mag worden.

  • Wil je zeker zijn dat je fit en gezond de winter in kan? Neem naast je herfstwandelingen Echinaforce + Vitamince C in. Dit zorgt voor extra weerstand en geeft een brede ondersteuning aan het afweersysteem.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Weerstand
Je afweersysteem versterken dankzij de Echinacea plant
Je afweersysteem versterken dankzij de Echinacea plant

De winter is in aantocht en dat betekent dat ons afweersysteem het dezer dagen hard te verduren krijgt. Je immuunsysteem...

Close