A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Vergeet je crashdieet, begin met een gezonde levensstijl op de anti-dieet dag

door Marina Cluysen, op 7 april 2014, Voeding
Vergeet je crashdieet, begin met een gezonde levensstijl op de anti-dieet dag

Wist je al dat een crashdieet niet gezond is? Nee? Dan weet je het nu! Je valt inderdaad op een korte periode heel wat kilo’s af, maar deze komen er weer snel terug bij zodra je in je oude eet- en leefgewoonten hervalt. De enige manier om met een gezond figuur door het leven te gaan is door een gezonde levensstijl aan te nemen. Hoe je dat doet? Dat leren we je zo meteen!

Gezonde levensstijl in de picture op anti-dieet dag

In 1992 werd 6 mei verkozen tot de internationale anti-dieet dag. Daarom eren we op vandaag een gezond, evenwichtig en gelukkig leven. Schuif dus je weegschaal opzij, denk niet aan je lijn en start vandaag met een gezonde levensstijl!

Tips voor een gezonde levensstijl

Tips gezond drinken

We weten allemaal dat frisdranken niet gezond zijn. Ook light-dranken, energiedranken, vruchtensappen uit pak en zuiveldrankjes horen thuis op het lijstje van ongezonde dranken. Drink liever water, water met Molkosan, kruidenthee of kokoswater. Dit zijn allemaal heerlijke alternatieven voor de ongezonde, suikerhoudende drankjes. Het is bovendien een must om dagelijks de juiste hoeveelheid water te drinken. Die bekom je door je gewicht te vermenigvuldigen met drie en nadien te delen door honderd.

Tips gezond eten

Jij weet net zo goed als Piet, Jan en Truus dat je dagelijks voldoende groentjes moet eten, dat twee stukken fruit per dag een must is en dat je zo min mogelijk mag snoepen. Hier is een overzichtje met de juiste hoeveelheden en enkele instinkers!

Het is belangrijk dat je dagelijks drie à vier porties groenten eet, dat is ongeveer 700 gram. Groenten die je beter kan vermijden zijn aardappelen en nachtschades zoals tomaat, aubergine, paprika en peper. Deze groenten veroorzaken namelijk irritatie van de darmwand!

Vervolgens eet je dagelijks best twee à drie stukken fruit. Probeer hier druiven en bananen te vermijden want deze bevatten enorm veel natuurlijke suikers. Kies liever voor superfruits zoals granaatappel, blauwe bessen en frambozen. Dat twee frambozen niet gelijk staat aan twee appels hoeven we je natuurlijk ook niet te vertellen.

Wil je vlees eten? Kies dan voor biologisch vlees of grasgevoederd vlees. Kalfsvlees, rundsvlees en lamsvlees bijvoorbeeld. Ook kip, kalkoen of wild kan geen kwaad. Vermijd wel voorbewerkt vlees zoals worst en salami. Je eet ook beter geen varkensvlees, tenzij het grasgevoederd is.

Eet daarnaast drie à vier keer per week een portie vis. Vermijd zoveel mogelijk gefrituurde vis!

Tips gezond leven

We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: beweging is de sleutel tot een gezonde levensstijl. Probeer dagelijks een half uurtje te bewegen, al is het maar door met de fiets naar het werk te gaan, door de trap te nemen of te gaan wandelen met je partner. Elke vorm van beweging is goed en stimuleert je gezondheid.

Vind een goede balans tussen inspanning en ontspanning, tussen werk en rust, tussen lichamelijke en geestelijke activiteiten. Een gebrek aan dit evenwicht is nefast voor je gezondheid.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Voeding
Last van vermoeidheid?
Last van vermoeidheid? Voel je fitter dankzij gezonde voeding

Ben je regelmatig uitgeput? Voel je je somber en futloos? Dan is de kans groot dat je last hebt van...

Close