A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

Beter slapen dankzij een rustgevend slaapritueel

door Marina Cluysen, op 17 maart 2014, Slaap
Beter slapen dankzij een rustgevend slaapritueel

Een goede nachtrust is belangrijk om je tijdens de dag goed te voelen. Maar soms is het moeilijk om snel in slaap te raken. Een gezond slaapritueel kan je nachtrust bevorderen. Ontdek wat een slaapritueel inhoudt en hoe het je kan helpen om beter te slapen.

Een slaapritueel, ook voor volwassenen

Een slaapritueel bestaat uit een reeks goede gewoontes die je elke avond uitvoert, en die je helpen om tot rust te komen. Zo raak je sneller in slaap en slaap je ook dieper. Een slaapritueel is goed voor kinderen, je kan hen bijvoorbeeld een verhaaltje voorlezen. Maar ook als volwassene heb je baat bij een rustgevend slaapritueel.

Bouw een rustmoment in voor het slapen gaan

Het is belangrijk om voor het slapengaan een rustmoment in te bouwen. Begin met het uitschakelen van je televisie, computer en smartphone: ze zorgen voor een onrustig gevoel en bovendien is het licht dat ze verspreiden slecht voor de nachtrust. Bij wijze van alternatief kan je een boek lezen of een warme douche of bad nemen. Dit soort rustgevende activiteiten zorgen ervoor dat je beter zal slapen. Integreer ook dagelijkse activiteiten, zoals tanden poetsen, in je slaapritueel.

Een rustgevende warme drank voor een betere slaap

Door ’s avonds een slaapritueel in te bouwen, slaap je beter. En wat helpt je beter om tot rust te komen dan een lekkere warme drank? Koffie drink je beter niet, die bevat immers cafeïne, wat nefast is voor je nachtrust. Thee is wel een goede keuze, maar wist je al dat er ook een warme drank bestaat die heerlijk smaakt en bovendien zorgt voor een goede slaap? Dormeasan Hot Drink van A. Vogel is een natuurlijke drank, samengesteld uit 5 rustgevende planten. Deze warme drank met een heerlijke vlierbessensmaak past perfect in elk slaapritueel en zal je helpen om beter te slapen. Dormeasan bestaat ook in tabletten, voor wie niet houdt van warme dranken. En je kan op beide oren slapen: Dormeasan is 100% natuurlijk en werkt niet verslavend.

Beter slapen: nog enkele handige tips

Tot slot nog enkele tips om beter te slapen die je zeker eens moet uitproberen.

  • De slaapkamer is om te slapen. Zet geen televisie in de slaapkamer, en neem je gsm of laptop niet mee in bed. Ze houden je nodeloos wakker en verstoren je slaap.
  • Probeer bewust rustig te worden. Dat kan je doen door je te concentreren op je ademhaling en alle stresserende gedachten uit je hoofd te bannen. Overtuig jezelf dat al je taken wel tot morgen kunnen wachten, zo zal je beter slapen.
  • Hou je aan een vast slaappatroon. Door steeds op hetzelfde tijdstip te gaan slapen en op te staan, leer je je lichaam een goede gewoonte aan. Na een tijdje zal je bijna automatisch inslapen en wakker worden op het vaste tijdstip. Helaas is lang uitslapen in het weekend er niet meer bij!
  • Zorg ervoor dat je slaapkamer donker is. Ons lichaam is biologisch immers zo geprogrammeerd dat we moe worden wanneer het donker wordt.
  • Verlucht je slaapkamer regelmatig en zorg voor een optimale temperatuur om te slapen. Deze temperatuur is afhankelijk van leeftijd, geslacht en het gebruikte bedtextiel. Algemeen wordt aangenomen dat de ideale slaapkamertemperatuur rond de 17 – 19 graden schommelt.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Slaap
Winterse slaapproblemen voorkomen met Dormeasan Hot Drink
Slaapproblemen? Ontdek onze tips en slaap als een roos

Slapen is net zoals eten en drinken een primaire levensbehoefte. Iedereen heeft wel eens een mindere nachtrust, maar wanneer het...

Close