A.Vogel Blog

Taal/Langue

0 artikelen in winkelwagentje

 

A.Vogel blog – natuurlijk & gezond

7 tips om je weerstand te verhogen

door Marina Cluysen, op 4 november 2013, Weerstand
7 tips om je weerstand te verhogen

Iedereen heeft een natuurlijke weerstand waarmee slechte micro-organismen worden geweerd. Winterkwaaltjes zitten vaak letterlijk in de lucht, maar door een goede weerstand kan je vermijden dat je een verkoudheid oploopt of een griepje vat. Door je weerstand te verhogen, zorg je er dus voor dat je bestand bent tegen allerhande winterkwaaltjes en je sneller geneest wanneer de vreemde indringers je toch te pakken krijgen. Met deze 7 tips kan je jouw weerstand verhogen!

Je weerstand verhogen begint met een gezonde levensstijl

Om jouw weerstand te verhogen is een gezonde levensstijl enorm belangrijk. Dit wil zeggen: zowel gezond eten, als voldoende slapen en de nodige lichaamsbeweging.

  • Kies voor zo min mogelijk bewerkte voeding, en geef je lichaam wat het nodig heeft om een goede weerstand op te bouwen. Door gevarieerd en vers te eten, bouw je jouw natuurlijke weerstand op.
  • Zorg voor voldoende ontspanning en een goede nachtrust. Neem tijd voor jezelf en gun je lichaam wat rust. Vooral in drukke periodes is het belangrijk om regelmatig te ontspannen. Bovendien is slapen enorm belangrijk om je fit te voelen, maar ook om je weerstand te verhogen.
  • Een derde pijler voor een gezonde levensstijl is lichaamsbeweging. Zorg voor een dagelijkse portie beweging, liefst in de buitenlucht. Een stevige wandeling of heerlijk joggen, is niet enkel sportief, maar zorgt ook voor de nodige ontspanning!

Je weerstand verhogen dankzij groenten en fruit

  • Maak een heerlijke stamppot met winterse groenten zoals boerenkool, spinazie, zuurkool, spitskool, wortels en rode kool. Deze heerlijke groenten zitten boordevol vitamine C, net zoals aardappels, en zijn dus ideaal om je weerstand te verhogen!
  • Eet dagelijks twee stukken fruit, want winters fruit zoals peren, sinaasappels en mandarijnen zitten vol vitamine C en dragen bij tot een verhoogde weerstand. Let wel op dat je groenten en fruit niet in één maaltijd eet. Hierdoor kan er namelijk een gistingsproces ontstaan in je spijsverteringsstelsel!
  • Nog een belangrijke tip: neem de tijd om je maaltijd op te eten en kauw elke hap goed! Je speeksel neutraliseert bepaalde stoffen en maakt het voedsel dat je eet gereed voor vertering.

Enchinaforce om je weerstand te verhogen

Naast al de voorgaande tips, helpt ook A.Vogel Echinaforce + Vitamine C bij het verhogen van je weerstand. Echinaforce is namelijk een natuurlijke en krachtige weerstandsverhoger die je afweersysteem activeert.

Jouw reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een *

More in Weerstand
Terug naar school de weerstand van je kind verhogen
Terug naar school: de weerstand van je kind verhogen

Het immuunsysteem zorgt ervoor dat bedreigingen van virussen, bacteriën en schimmels afgeweerd worden. Wanneer kinderen weer naar school gaan kan...

Close